Šareni, šareni, šareni su svi saradnici

 
 
 
 
 
 
TimoCom se zalaže za to da različiti ljudi upravljaju 
Holanđanka sa marokanskim korenima, Kubanac, koji govori pet jezika ili danska Azijatkinja? Ovakva šarena ekipa postoji u TimoCom Soft- und Hardware GmbH, jer se ponuđač vodeće evropske berze tovara zalaže za to da različiti ljudi upravljaju.
 
 
Kada Smahan Dahmani-Cicek, inače Holanđanka iz Maroka, ujutru uđe u preduzeće, oseti miris espresa, kroasana i domaćih keksa. "Goedemorgen", vikne u prostoriju, "Dobro jutro Smahan. Ili kako se već kaže na marokanskom?", uzvraća joj srpski kolega. "Sabah Gir", odgovara sa osmehom. Put do njene kancelarije je vodi kroz mnoštvo stranih jezika, koji se čuju iz drugih prostorija, pored sale za konferencije. U njoj je u toku sastanak. Govori se na nemačkom i engleskom. Radnici van kancelarije učestvuju preko telefona. Potpuno normalan radni dan u TimoCom-u. Bez "multikulti" to ne bi ni funkcionisalo, jer je preduzeće aktivno u celoj Evropi.
 
Jedan za sve, svi za jednog
Cilj da različiti ljudi upravljaju, tzv diversity management, je, da se individualna razlika svakog pojedinca poštuje, koristi i služi za unapređivanje. Tako se stvara jednakost prilika i sprečava socijalna diskriminacija. Iz toga rezultira i pozitivna atmosfera u celom preduzeću. Višekulturni tim od preko 300 glava, koji se sastoji iz preko 30 različitih nacionalnosti sa različitim sposobnostima, je recept za uspešno upravljanje različitih ljudi preduzeća. Tako to vidi i direktor za ljudske resurse Ralf Breuer: "TimoCom je dobar primer, da "multikulti" može da funkcioniše. Ovde se svako razlikuje po poreklu, kulturi, pogledu na svet od drugih i donosi sa sobom različita iskustva i perspektive, koje može da uključi u radnu svakodnevnicu. Svi imaju različite radne navike. Ovde svako može od svakog da nauči." Na prvi pogled uvek deluje jednostavnije raditi sa "istomišljenicima", ali kroz različite uglove posmatranja i pristupanja nastaju nove ideje i otvaraju se novi putevi.
 
Nema šanse da dođe do nesporazuma
Naravno da je međunarodnost velika prednost i za korisnike. Zahvaljujući podršci na maternjem jeziku uvek se osećate prijatno, jer oni razumeju kulturu i radnje korisnika istog porekla. Hemija između klijenta i preduzeća je u startu odlična. Dodatna prednost: Rizik za nesporazume se smanjuje i zadovoljstvo klijenta raste. Ali iako između kolega "multikulti" funkcioniše, važi kod kontakta preduzeća i korisnika pretpostavka da se jednaki dobro slažu. Jer niko ne može da zna sve o drugom i zato nije lako bez dodatnog istraživanja odgovoriti na pitanja zašto Francuzi nisu dostupni oko podneva, zašto Kinezi primaju vizit kartice drugčije nego mi (sa obe ruke) ili zašto Italijani pored poslovnih tema vole i da pričaju o privatnim, bez pretrage se na to nemože odgovoriti tek tako. To je bolje prepustiti govornicima maternjih jezika.

I u budućnosti se TimoCom raduje novim "šarenim" koleginicama i kolegama, koji preduzeću daju veselu boju, svako na svoj način.

Više informacija o TimoCom-u naći ćete i na adresi www.timocom.rs.